Thursday, 31 October 2013

KAWAD KAKI DI SMK ABD RAHMAN TALIB PADA ACARA SMARTNIAGA (19 0kt 2013)


Pasukan KADET POLIS SMK ABDUL RAHMAN TALIB yang diketuai oleh Ketua Komanden iaitu 
MOHD HAEYQAL BIN JAMALUDIN, telah menghantar pasukan mereka seramai 25 orang ke pertandingan kawad kaki antara unit beruniform sekolah SMK ABD RAHMAN TALIB pada hari acara terbesar tahunan sekolah diadakan iaitu SMARTNIAGA.

Pada acara tersebut pasukan kadet polis telah mendapat tempat ke-4. Walaupun tidak memenangi pertandingan tersebut, PASUKAN KADET POLIS  tidak prenah menyerah dan akan berusaha dengan lebih lagi untuk memenangi pertandingan kawad kaki in pada tahu hadapan.

Disini telah yunie selitkan beberapa gambar kadet polis.

-terpaksa berdiri 30 minit bagi sesi penilaian baju unit-beruniform


-flow kawad




-kawad farmasi



Wednesday, 14 August 2013

RAYA 2013

RAYA kali ni memang meriah bagi YUNIE, nak - nak lagi bila ramai keluarga yg balik kampung nenek(belah mak) tahun ni.
Haha ni nak cerita sikit niyh, tu pon kalau korang sudi baca celoteh YUNIE ni.

Apa2 pon tahun ni YUNIE beraya kat kampung mak dulu kat PAKR PanchingSg.Lembing, petang tu baru balik kampung ayah kat Luit Maran.
Penat gila kot, tapi YUNI tak de la sampai gila lagi, tapi serius YUNIE cakap memang penat dari KUANTAN ke MARAN, dari MARAN ke KUANTAN. Huh!! haritu, setiap kali masuk kereta je sandar terus tidur..
RAYA kedua YUNIE raya kat TERMELOH pula..banyak dapat duit raya..
Ni YUNIE nak tunjuk sikit gambar YUNIE & ahli keluarga YUNIE pada hari RAYA PERTAMA

 
  Akhir sekali YUNIE nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
#minta_maaf_sebab_terlambat

LELAKI & PEREMPUAN

L = Lebih_____________W = Wanita
E = Ensem____________A = Akan
L = Lelaki_____________N = Nampak
A = Andai_____________I = Indah
K = Kuat______________T = Tutup
I = Imannya___________A = Aurat

Sunday, 11 August 2013

CHOI MIN HO

Minho
민호
Minho 2012.jpg
Background information
Birth name Choi Minho (최민호)
Also known as Flaming Charisma
Born December 9, 1991 (age 21)
Incheon, South Korea
Genres Contemporary R&B, K-Pop, dance-pop, hip hop
Occupations Singer, rapper, dancer, actor, model, lyricist, promotional model, presenter, radio host
Years active 2008–present
Labels SM Entertainment
EMI Music Japan [1]
Associated acts Shinee
SM Town
SM The Performance
Stage name
Hangul 민호
Hanja
Revised Romanization Minho
McCune–Reischauer Minho
Birth name
Hangul 최민호
Hanja
Revised Romanization Choe Minho
McCune–Reischauer Ch'oe Minho

KIM MYUNG SOO

L
Birth name Kim Myung-Soo (Kim Myeong-Su)
Also known as Myungsoo
Born March 13, 1992 (age 21)
Seoul, South Korea
Origin Seoul, South Korea
Genres K-Pop, Pop, R&B, dance-pop
Occupations Singer, dancer, actor
Years active 2010–present
Labels Woollim Entertainment
Associated acts Infinite
L
Hangul
Revised Romanization El
McCune–Reischauer El
Birth name
Hangul 김명수
Hanja
Revised Romanization Gim Myeong-su
McCune–Reischauer Kim Myŏngsu

Friday, 21 June 2013

SUMAYYAH

dalam diri selembut sutera kau miliki iman yang teguh
kau nyalakan obor agama dirimu bak lentera
dibelenggu jahiliah kau tempuh dgn berani
walaupun jasadmu milik tuan tetapi hatimu milik Tuhan…

padang pasir menjadi saksi ketabahan keluarga itu
tika suami dan anak dibaring menghadap mentari
disuruh memilih iman atau kekufuran
samar jahiliah atau sinaran akidah…..

sabarlah keluarga yasir
bagimu syurga disana
dan kau pun tegar memilih syurga
walau terpaksa mengoban nyawa
lalu tombak yang tajam menikam
jasadmu yang tiada bermaya
namun iman didadamu sedikit tidak berubah…

darahmu menjadi sumbu pelita iman
sumayyah kaulah lambang wanita solehah
tangan yang disangka lembut menghayun buaian
menggoncang dunia mencipta sejarah…

sumayyah kau dibunuh didunia sementara
untuk hidup disyurga yang selama-lamanya
kaulah wanita terbaik
sebaik manusia
namamu tetap menjadi sejarah…